”Kött jag blött”

En god vän på Facebook har ett mycket uppskattat fotoalbum, som han kallar ”Kött jag mött”. Jag funderar på att helt fräckt travestera detta med mitt eget ”Kött jag blött”, alltså kött som jag marinerat och sedan lagt på grillen! 🙂

Börjar här med ett gott innanlår (från gårdsbutiken, förstås) i sällskap med paprika, rödlök och champisar. Marinaden (Santa Maria Hickory smoked) förstärktes med en massa kryddörter från växthuset. Javisst ja, Malou fixade en smarrig fransk potatissallad härtill. Detta en helt vanlig tisdag! Livet måste njutas…

"Kött jag blött"

Serverat och klart

Om C-M Hedin

Nyfiken, empatisk och resultatinriktad kommunikatör med åsikter om mycket!
Det här inlägget postades i Mat och Dryck. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till ”Kött jag blött”

  1. Christian skriver:

    Underbart! 🙂

  2. Johan skriver:

    Kött-rörelsen sprider sig! Nu finns ”Kött jag mött” hos mig, ”Kött jag blött” hos dig och en god vän har på sin Facebook-sida nu startat ”Kött jag glött”. Det är en folkrörelse.

Kommentera

