Sociala medier har lett till paradigmskifte

En krånglig rubrik, kanske. Men låt mig förklara mina tankar. Jag har alltid satsat på att utveckla långsiktiga och öppna relationer både i min privata sektor och i jobbet. Detta har bl a tagit sig uttryck i att regelbundet skicka nyhetsbrev till kunder och bekanta. Jag vet att dessa brev var mycket uppskattade, jag lämnade alltid utrymme för feedback och hade ofta någon kul tävling som extra dragplåster.

Nu verkar det som  om de flesta inte har tid att läsa sådana här nyhetsbrev längre. Jo, kanske kring nyår då man sammanfattar året som gått. Det tänker jag också göra. Men annars så har de sociala medierna tagit över rollen som relationsbyggare. Med den äran! För på Facebook, Twitter, LinkedIn och min egen blogg, så får man hela tiden snabb response och det budskap man försöker föra ut, färdas blixtsnabbt från mitt eget nätverk till många andra personer.

Jag tänker alltså fortsätta vara aktiv i de sociala medierna på olika sätt. Även om det på sätt och vis tar mer tid än mina gamla nyhetsbrev gjorde. Det gäller bara att hitta en bra systematik för att hinna med att läsa och skriva i alla medier… 🙂

I senaste numret av Rotary-tidningen (för Norden) så fanns en utmärkt artikel som handlade just om hur en organisation som dom kan använda olika slags Sociala Medier i sin verksamhet.  De som tror att Rotary är gammalmodiga och gaggiga, får tänka om.
Det märker jag och Malou inte minst på föredragen vi får till livs varje onsdag lunch på Rotary-klubben i Höganäs!

Gott Nytt År!

 

Om C-M Hedin

Nyfiken, empatisk och resultatinriktad kommunikatör med åsikter om mycket!
Det här inlägget postades i Internet och Sociala Medier. Bokmärk permalänken.

Kommentera

