2-betygskursen – övningstentamen

Så var det dags för genrep… Två veckor före det egentliga provet (fortfarande tid att plugga!) Det skriftliga provet var SVÅRT! precis som jag hade väntat mig. Men det gick över förväntan. På flervalsfrågorna fick jag 30 poäng av 45 möjliga (50 % är godkänt). På de beskrivande frågorna fick jag lite sämre, men ungefär hälften…

Sedan var det dags för det praktiska provet. Tre vita och fyra röda viner skulle placeras med druva, land och region. Max poäng 28 och även här var gränsen för godkänt hälften rätt.

Jag fick 14 poäng, trots några totalt fel gissningar… Skulle alltså ha klarat mig om det var på riktigt, gör gott för självkänslan! 🙂 Här ser ni vilka viner vi fick i glasen. OBS att det var både en Sangiovese och en Nebbiolo i samma prov!

Nu gäller att plugga, plugga och plugga. Samt prova, prova, prova vinerna om igen!
Vilket tråkigt liv man lever! (Not!) 😉

20130305-235202.jpg

Om C-M Hedin

Nyfiken, empatisk och resultatinriktad kommunikatör med åsikter om mycket!
Det här inlägget postades i Munskänkarna, Viner övrigt. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till 2-betygskursen – övningstentamen

  1. Annika skriver:

    Lycka till!

  2. MD skriver:

    Hur gick det i dag? Hoppas att du fixade det!

Kommentera

