Nyhetsbrev

srbija_en_logo

Efter lite övertalning, både från mig och mina PR-kollegor i Europa, så har den Serbiska Turistbyrån (NTOS) bestämts sig för att skicka ut nyhetsbrev på
sina olika marknader.

Viktigt är att breven produceras lokalt och talar rätt ”språk” till målgruppen.

Nu har jag skickat första utgåvan av vårt ”Newsletter” till journalister, researrangörer och andra som är intresserade av det nya resmålet Serbien. Det har blivit mycket väl mottaget.

När jag gör nyhetsbrev är det viktigt att språket är rakt och sympatiskt, utan reklam och försäljning. Det gäller att skapa positiva relationer. Brevet får inte vara för långt och jag föredrar att använda många bilder.  Givetvis skall det vara enkelt att tacka nej till kommande brev, om man inte vill ha dom.

Jag använder programmet Multimailer från SamLogic, som gör det lätt att både skapa grafiska nyhetsbrev och hantera adresslistor, dubbletter och e-post som studsar.

Vill du också kunna skicka ut ett proffsigt nyhetsbrev? Eller kan du tipsa om andra företag, som du tror skulle behöva min hjälp? Hör av dig då till mig på cm@cmmk.se!

Här kan du läsa Serbiens första nyhetsbrev på svenska!

_____________________________________________________________

Svenska resetidningar har skrivit väldigt mycket om framförallt Belgrad senaste året. Här är några länkar för dig som är intresserad:

Vagabond
Svenska Dagbladet
När&Fjärran

Upptäck Belgrad och Serbien!

Upptäck fantastiska Belgrad och Serbien!

Om C-M Hedin

Nyfiken, empatisk och resultatinriktad kommunikatör med åsikter om mycket!
Det här inlägget postades i Reklam och PR, Serbien. Bokmärk permalänken.

Kommentera

